Łączna liczba wyświetleń

sobota, 7 października 2017

Trochę bajkowego świata...



...mogę  jeszcze  "przemycać" do pokoju Alusia:)Wciąż lubi oglądać bajki i nadal fascynuje go historia Alicji.A ja cieszę się,że mogę razem z nim pobyć w tym dziecięcym świecie.Pewnie nie potrwa to już długo,ale na razie trwa i cieszymy się tym oboje:)))))
Pamiętacie za kogo przebrał się z okazji Dnia Książki?:)-tutaj.
A teraz w jego pokoju wisi taki oto obrazek:)







Obraz ten wykonałam na blejtramie wielkości ok.40cmx50cm.Zaczęłam od naszkicowania postaci królika,którego następnie "uformowałam" z masy papierowej tzw.paper mache.Powstała taka ,nazwijmy to,płaskorzeżba:)Potem zostało już tylko pomalować postać farbami akrylowymi.Nie przepadam za nimi,ale cóż było robić,schną szybko,a królik z zegarkiem w ręku,poganiał:))))
Stare mury wykonałam pastą za pomocą maski zrobionej w wykrojnika sizzix.Cegiełki są kolorowane farbami,miejscami przetarte pastą w kolorze umber.
Okienko to element z wykrojnika,zapodkładowany brunatną akrylówką ,a następnie pokryty białą pastę pękającą.Przez okienko wygląda Alicja-to grafika,którą lekko podmalowałam farbkami.Zasłonka z gazy:)
Najwięcej pracy i czasu pochłonęła kompozycja runa leśnego i chaszczy okalających mur.Jagódki,grzybki oraz głóg ulepiłam z lekkiej masy Fimo-masę tą polecam z czystym sumieniem,cudowny wynalazek:)Te małe owocki runa leśnego także malowałam farbami akrylowymi,które w tym przypadku okazały się niezawodne.Kwiaty i listki dzikiej róży są zrobione z foamiranu-nietrudno zgadnąć:)Do uformowania zarośli,posłużyły mi suszone korzenie,gałązki,mech,dodałam też trochę gazy i mikrokuleczek.
Zegary i szyld robiłam za pomocą stempli i proszków do embossingu,których użyłam "jedno na drugie".
No,pracy było dużo,ale za to w pokoju Alusia zrobiło się jeszcze bardziej przytulnie i bajkowo:)))))
























































W planach są jeszcze  obrazy z Reksiem,kotem Filemonem oraz Bolkiem i Lolkiem-bohaterami bajek,które sobie z Alusiem wieczorem oglądamy:)Jak długo jeszcze?...
                                                Trzeba się śpieszyć,bo czas ucieka...

                                                                    Pozdrawiam
                                                                         Ada:)

23 komentarze:

  1. Fantastyczny obrazek! Ileż tam się dzieje! A ile pracy i cierpliwości to wymagało! Królik robi niesamowite wrażenie - jak żywy :). A po przyjrzeniu się detalom, tym wszystkim roślinkom i dekoracjom, po prostu dech zapiera :). Przepiękna praca!

    OdpowiedzUsuń
  2. No i nie pierwszy raz szczęka opadła mi na podłogę i nie wiem jak ją pozbierać :) Jak ja lubię Twojego bloga :) Obraz to prawdziwe dzieło sztuki wykonane z dbałością o każdy szczegół. Oglądam i ogladam i co chwilę coś nowego dostrzegam. Bajeczna praca !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudeńko stworzyłaś Aduś, genialnie wyszedł Ci główny bohater obrazu - pięknie i bardzo plastycznie oddałaś każdy szczegół tej postaci - aż trudno uwierzyć że płaskorzeźba powstała z masy papierowej. Ogrom pracy jest widoczny ale efekt jest powalający a ten bajkowy i magiczny klimacik wprost urzekający. Każdy element przemyślany, zaplanowany i dopieszczony w najdrobniejszym szczególe. Jestem zachwycona Twoją pracą, techniką i talentem.
    Mocne uściski i pozdrowienia :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie prace! Ciągle lubię wracać do świata baśni, bajek, bajeczek. Alicja jest zaraz na drugim miejscu po Andersenie. Najchętniej czytam fantasy i oglądam wszelkie magiczne stworzenia, smoki i hobbity. Królik z Alicji u mnie króluje w kilku aranżacjach.
    Aduś! Stworzyłaś cudowny obrazek. Świetne są te detale. Chce się patrzeć, podziwiać i odkrywać coraz to nowe szczególiki.
    Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę - zaczynałaś Adulko mediowanie tak nieśmiało a tu takie zaskoczenie! Jestem pod ogromnym wrażeniem, obraz jest bajeczny, magiczny i prześliczny. Obejrzałam sobie dokładnie te wszystkie detale a jest ich sporo. Gratuluję Ci pomysłu z masą papierową, efekt jest kapitalny. Niewątpliwie masz do tego talent i wspaniałą, bogatą wyobraźnię. Podziwiam, podziwiam, podziwiam i ...gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrzę, podziwiam, kontempluję... Coś niesamowitego. Masz ogromny talent.
    Kostium króliczka jest zachwycający i bardzo profesjonalny. Aluś tak uroczo w nim wygląda.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jest dokładnie, ani sie człek obejrzy a tu latorośle dorosłe ;)
    Ciesz się puki się da :)
    Świetnie wymyśliłaś ten obraz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Adziu Cudeńko stworzyłaś, dzięki temu obrazkowi można przenieść się w bajkowy świat, taki obrazek w 3d, mam wrażenie że ten królik zatrzymał się tylko na chwilę i zaraz pójdzie szukać Alicji, świetny pomysł i jak pięknie wykonany, wielki podziw i radość. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Aduś pięknie !!!
    Przez chwilę poczułam się jak w bajce :)))
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana coś pięknego! Jestem zachwycona tym obrazem! Jesteś prawdziwą artystką. Te wszystkie szczególiki, tyle technik połączonych razem...chylę czoła...

    OdpowiedzUsuń
  11. wow! niesamowity obraz! nigdy dotąd podobnego nie widziałam, stoję i patrzę oczarowana i zachwycona...

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie! Aż oniemiałam! Czapki z głów, brawo! :-))

    OdpowiedzUsuń
  13. ale wszystko dopieszczone-zadbałaś o każdy szczegół:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś niesamowitego! Masz olbrzymi talent, który nieustannie rozwijasz... a swoimi pracami naprawdę zachwycasz! Małe dzieła sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten bajkowy obrazek to prawdziwy majstersztyk! Niesamowita jest Twoja wyobraźnia, rozplanowanie tematu i wykonanie. Każdy detal to taka perełka w całości. Czapki z głów na widok tej pracy. Pozdrawiam i przesyłam cieplutkie jesienne promyczki:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Aduniu wszystko zostało powiedziane:D
    Niesamowitą jesteś osobą,twórczą, z ogromną wyobraźnią,z wielkim kochającym sercem,wspaniałą mamą...i mogłabym tak jeszcze długo :)
    A obraz jest magiczny i choć czas biegnie do przodu,ten obraz będzie wspaniałą pamiątką.Przywoła wspomnienia z minionych lat.
    Twój syn to doceni,to pewne,bo takie wspólne chwile zapadają w pamięci na zawsze.
    Przytulam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mogę podpisać się pod każdym komentarzem powyżej :) przemyślana, piękna praca, dopieszczona w każdym detalu, ładnie skompomowana... królika stworzyłaś mistrzowsko, jesteś niesamowicie utalentowana :) podziwiam, i trochę zazdroszczę! ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Biegając po blogach natrafiłam na Twój i powiem że jak zobaczyłam ten piękny bajkowy świat na obrazie szczęka mi opadła z wrażenia. Wspaniały....raju jak ja bym chciała takie piękne obrazki mieć u dzieci w pokoju. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak Ty robisz takie cuda ?? Ciągle zachwycasz :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo:)