Łączna liczba wyświetleń

piątek, 7 października 2016

Stare fotografie / Old photos


Stare fotografie są dla mnie bardzo cenne.Przenoszą mnie w dawny,nieuchronnie zanikający świat,pozwalają poczuć choćby namiastkę tamtego klimatu..Jeden obraz przywołuję tysiące innych,pierwsze spojrzenie-lawinę uczuć.Lubię to doznanie tęsknoty,tą nostalgię towarzyszącą chwili,gdy zatapiam się we wspomnieniach.
Miałam bardzo szczęśliwe dzieciństwo,a szacunek do starych wartości został mi wpojony przez dziadków (za co jestem im dozgonnie wdzięczna).Zapewne to sprawia,że chwile spędzone  "w towarzystwie" starych zdjęć są mi szczególnie miłe
.
Takich właśnie zdjęć użyłam do zrobienia pudełek,które postarzyłam ,aby choć trochę współgrały z charakterem starej fotografii.Myślę,że fajnie nadają się na przechowywanie pamiątek rodzinnych.



There are memory boxes.I used old photos to make them.You can keep family hairlooms in the box.




Na pierwszym pudełku widnieje jedno z moich ulubionych i najcenniejszych zdjęć.Jest niesamowite
.Dlaczego?
 Bo pozuje tutaj 5 pokoleń!
 Od pra pra babci po pra pra wnuczkę(  dziewczynka po lewej, to siostra mojej mamy-mała Janka,następna jest moja kochana babcia Jola-była przy mnie przez całe dzieciństwo,trzecia w kolejności -prababcia Kazia-z nią miałam szczęście spędzać miłe niedzielne popołudnia,pierwsza od prawej to pra pra babcia Helena-jej już nie było mi dane poznać,ale z opowiadań wiem ,że była to bardzo dobra i kochana osoba,najstarsza z tych pań to pra pra pra babcia moja i gdyby nie to zdjęcie,to przecież nawet nie wiedziałabym jak wyglądała:))
Zawsze niesamowice wzrusza mnie ten obraz.Zawiera się tutaj ogromna część życia mojej rodziny ze strony  mamy...piękne.


There is 5 family generations on this picture.It is amazing, isn't it?



































Następne jest małe pudełeczko ( np.na pierścionek po babci:)) ze ślubnym zdjęciem moich dziadków-
Józia i Joli.
To następna bardzo dla mnie ważna fotografia.

There is the small box with the wedding photo of my grandfather and grandmother.

























Na pudełeczku w kształcie serduszka umieściłam zdjęcie,które hołubił dziadek Józio.Przejęłam po nim tą cudowną fotografię,która przedstawia dwie jego siostry-Zosię i Annę.
Uwielbiałam ciocię Zosię-była niezmiernie ciepłą osobą,miała w sobie tyle dumy i klasy,piękne,dobre oczy też miała.Odwiedzała nas rzadko,ale jak przyjechała to w domu atmosfera stawała się iście świateczna.
 Ciocia Ania, natomiast,to  dla mnie wzór silnej i mądrej kobiety.Bardzo ją podziwiam,zważywszy w jak trudnych czasach przyszło jej żyć i z czym musiała się zmagać.
Zyczyłabym sobie znależć i u mnie  choć część takiej dumy i klasy jaką one obie posiadały.


There is the photo of my grandfather's sisters on this heart shape box.











Pozostałe dwa pudełeczka są dekoracyjne.Zwyklejsze niż te poprzednie - "sentymentalne".Ja w takich pudełeczkach trzymam kolczyki ,łańcuszki itp.

Oj pędzę uzupełnić,że pudełko z różyczką,w brązowe pasy,zostało wykonane,  na wzór pudełka,które wykonała paniKa       http://przetarlosie.blogspot.ie/2013_01_01_archive.html           na blogu
PRZETARŁO SIĘ.
Bardzo chciałam mieć coś podobnego i zrobiłam je dla siebie.Boksik ten wykonałam już bardzo dawno tem,gdy dopiero stawiałam moje pierwsze kroki w decoupage. Na wspomnianym blogu znalazłam wiele inspirujących rzeczy,pięknie wykończonych,cudownie przetartych.PaniKa była dla mnie wspaniałym nauczycielem:)Opisywała w  postach etapy powstawania swoich prac.Jej rady były niezmiernie pomocne. Dziękuję za to:)


These two boxes below are just decorations.














Fajnie powspominać,a robienie takich pudełek ,jak te z fotografią, sprzyja ku temu.
No,na dziś koniec wspominek,ale starych zdjęć u mnie dostatek,więc na pewno jeszcze kilka pudełek
powstanie.

                                   Miłego wieczoru życzę
                                                                  Ada:)

P.S. Przy produkcji pudełek żadna fotografia nie ucierpiała.Wykorzystałam tylko kopię poszczególnych zdjęć;)


13 komentarzy:

  1. Bardzo klimatyczne są te pudełka, urzekły mnie, bo widać w nich historię i to jest piękne :)
    Bardzo dziękuję za śliczny komentarz, aż mam ochotę wziąć pędzel w rękę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także dziękuję za miły komentarz.
      A nowy obraz chętnie zobaczę:)

      Usuń
  2. Tak pięknie to wszystko opisałaś, że aż się wzruszyłam. Cenne masz pamiątki Kochana. Zrobiłaś z nich niesamowite przedmioty. Prace same w sobie cudne, bo napatrzeć sie na nie nie mogę. Dla Ciebie mają zapewne wartość niesamowitą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla mnie są bezcenne.Mam nadzieję,że dla moich dzieci także kiedyś będą.
      Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny,zawsze bardzo mnie one cieszą.Miłej niedzieli życzę:)

      Usuń
  3. Piękne pudełka i niezwykłe pamiątki. Uwielbiam stare zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za fantastyczne efekty uzyskałaś!!! Uwielbiam stare fotografie, a jeszcze wykorzystane w taki sposób, to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tymi fotografiami, wręcz idealny gdy potrzebujemy pudełko do przechowywania zdjęć rodzinnych. Pozdrawiam i zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł z tymi fotografiami, wręcz idealny gdy potrzebujemy pudełko do przechowywania zdjęć rodzinnych. Pozdrawiam i zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne. Wspaniałe stare zdjęcia i piękne prace!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne pudełeczka - będą doskonałym miejscem do przechowywania fotografii i pamiatek :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo:)